Πέμπτη 26 Απριλίου 2012

I am Hellene


«Ευχαριστώ για τα σχόλια… είτε είναι καλά, είτε όχι»

Κατερίνα Μουτσάτσου: Μετά το βίντεο... το μήνυμα στο Facebook



Το γύρο του Διαδικτύου κάνει το βίντεο της Κατερίνας Μουτσάτσου: «I am Hellene» ή στα ελληνικά «Είμαι Ελληνίδα» και η ηθοποιός με ένα μήνυμά της στη σελίδα της στο Facebook έσπευσε να ευχαριστήσει όσους το διέδωσαν, αλλά και να απαντήσει σε όσους σχολίασαν ότι το εν λόγω βίντεο είναι αντιγραφή από καναδική διαφήμιση μπύρας. 








Διαβάστε παρακάτω το μήνυμα της Κατερίνας (το οποίο μεταφράσαμε από τα αγγλικά στα ελληνικά):

«Σας ευχαριστώ όλους όσους “ακολουθήσατε” και μοιραστήκατε το βίντεό μου. Ευχαριστώ για τις κριτικές, ευχαριστώ για τα αιτήματα φιλίας, τα μηνύματα, ευχαριστώ για τα σχόλια… είτε είναι καλά, είτε όχι. Είμαι κάπως συγκλονισμένη και μπερδεμένη.

Το βίντεο: «Είμαι Ελληνίδα» είναι ένα αφιέρωμα/αντιγραφή του καναδικού και για όσους δεν το έχουν δει, είναι γραμμένο στη δημοσίευση του βίντεο στο youtube. Ποτέ δεν προσποιήθηκα κάτι διαφορετικό.

Απλά, όταν είδα το καναδικό βίντεο αναρωτήθηκα τι θα έλεγα για μένα, αν είχα περίπου ένα λεπτό για να εξηγήσω ποια είμαι και να καταρρίψω όλα τα στερεότυπα που έχω συναντήσει στη ζωή μου. Το βίντεο το έφτιαξα ακολουθώντας το καναδικό πρότυπο. 

Δε με πειράζει να αντιγράψω κάτι αν από αυτό μπορώ να φτιάξω κάτι αυθεντικό, η αυθεντικότητά του είναι ότι κανείς άλλος δεν το έκανε (το ελληνικό) πριν από μένα. Έτσι απλά το είπα. Δεν έχει σημασία γιατί το έκανα… το έκανα επειδή απλά ήθελα να το κάνω. Καλώς ήρθατε στο Internet, όπου μπορώ να κάνω ό,τι θέλω όπως επίσης και εσείς.

Αλλά το "Είμαι Ελληνίδα" δεν είναι διαφήμιση μπύρας. Δεν υπάρχει κανείς πίσω από αυτό παρά μόνο εγώ. Κανείς δεν είναι χορηγός του, ή το διαφημίζει, κανείς δεν κάνει marketing. Προωθείται από μόνο του. Κάποιοι έπιασαν το νόημα -ευχαριστώ Θεέ μου- και τα λόγια διαδόθηκαν. Μιλάω για τον εαυτό μου μόνο ή και για αυτούς που καταλαβαίνουν τον ελληνισμό, ή την κληρονομιά τους, με τον τρόπο με τον οποίο το κάνω εγώ -και με τον τρόπο τον οποίο πραγματικά είναι- ανεξάρτητα από τα σύνορα. «Τόσο πολύ ξεπέρασε η πόλη μας η Αθήνα τους άλλους ανθρώπους, ώστε οι μαθητές της έγιναν δάσκαλοι των άλλων. Και το όνομα των Ελλήνων δημιούργησε την εντύπωση να φαίνεται ότι είναι χαρακτηριστικό όχι του γένους, αλλά της διανοίας. Και να αποκαλούνται από τους άλλους όχι από μάς, Έλληνες μάλλον οι μετέχοντες της ημετέρας εκπαιδεύσεως και όχι της κοινής καταγωγής.» (Ισοκράτης)

Έτσι κάθε εθνικισμός, εξτρεμισμός, πολιτική ή ακόμη ο πατριωτισμός (συγγνώμη αν απογοητεύω κάποιους) δεν έχει να κάνει με αυτό το βίντεο. Η μόνη λέξη που θα δεχόμουν να το χαρακτηρίσει είναι η φιλοπατρία -ναι αγαπώ τον τόπο των προγόνων μου. Είμαι συνδεδεμένη με τις ρίζες τους. Η χρήση του εθνικού ύμνου είναι ο μόνος τρόπος να εξηγήσω σε όλο τον κόσμο (συμπεριλαμβανομένων και των Νέο - Ελλήνων) ότι υπάρχει ακόμη και σήμερα η χώρα στην οποία όλες οι δυτικές σκέψεις γεννήθηκαν και υπάρχουν αυτοί που τα κληρονόμησαν. Kαι η χώρα στην οποία  -ακόμη μέχρι και σήμερα- μιλάει την ελληνική γλώσσα είναι πολύ σημαντική. Ο ελληνικός ύμνος είναι όλα αυτά που έχω σήμερα για να το παρουσιάσω. Ή μήπως θα προτιμούσατε τον γερμανικό;

Με αυτό έχει να κάνει, λοιπόν. Είμαι ευγνώμων και ευχαριστώ όλους εσάς που σας άρεσε, και εσάς που το κρίνατε και κρίνατε εμένα. Μέχρι τώρα μερικά σχόλια απαλλάσσονται, εγώ είμαι ο χειρότερος κριτής του εαυτού μου. Έτσι, συμφωνώ με όλους σας. Κατερίνα».

Δεν υπάρχουν σχόλια: