Πέμπτη 10 Μαρτίου 2011

«Αποδοχή, κατανόηση και επιβράβευση των προσπαθειών του, χρειάζεται ένα δυσλεξικό παιδί που με τη σωστή διάγνωση και έγκαιρη αντιμετώπιση μπορεί να διαπρέψει στη ζωή του». 
Η επισήμανση αυτή έγινε κατά τη διάρκεια της διάλεξης με θέμα «Δυσλεξία: Μαθησιακές δυσκολίες, διάσπαση προσοχής, τεστ και μέθοδος Παυλίδη», που διοργάνωσε χθες το βράδυ ο Δήμος Κατερίνης στην κατάμεστη αίθουσα του Συνεδριακού Κέντρου. 



Ομιλητής ήταν ο διακεκριμένος καθηγητής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Γ. Θ. Παυλίδης, αντιπρόεδρος της Διεθνούς Ακαδημίας Προβλημάτων Μάθησης, διευθυντής 20 Ερευνητικών Προγραμμάτων στην Αγγλία, στις ΗΠΑ και στην Ελλάδα. Εφηύρε το μοναδικό διεθνώς, ακριβές, βιολογικό,  προγνωστικό από την Προσχολική Ηλικία  και  διαγνωστικό τεστ του για τη δυσλεξία και για τη διάσπαση προσοχής, διεθνώς γνωστό  ως  ‘PAVLIDIS TEST’. 

Οι εφευρέσεις του  είναι  αναγνωρισμένες  με  διεθνείς πατέντες από την  Αμερική,  Καναδά, Γαλλία,   Αγγλία.   Από 25 χώρες, τον εμπιστεύονται και του φέρνουν τα παιδιά τους στην Ελλάδα για προβλήματα δυσλεξίας και διάσπασης προσοχής για το μοναδικό παγκοσμίως  βιολογικό  ΤΕΣΤ & ΜΕΘΟΔΟ ΠΑΥΛΙΔΗ.   Έρχονται  ακόμη και από τις πλέον  προηγμένες  χώρες του κόσμου, π.χ. Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής,  Αυστραλία, Ολλανδία,  Ελβετία,  Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία.

Ο ΔΗΜΟΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΑΡΩΓΟΣ ΚΑΘΕ ΑΞΙΟΠΙΣΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ

Σε χαιρετισμό που απηύθυνε κατά την έναρξη της εκδήλωσης ο Αναπληρωτής Δήμαρχος Κατερίνης Ζήνων Σατραζέμης τόνισε χαρακτηριστικά:
«….είναι εξαιρετική τιμή για τον Δήμο Κατερίνης να φιλοξενεί την αποψινή ενδιαφέρουσα Διάλεξη του διακεκριμένου Καθηγητή κου Παυλίδη τον οποίο και ευχαριστούμε για την ωραία πρωτοβουλία του να μοιραστεί μαζί μας  τη γνώση του και την εμπειρία του πάνω σ ένα θέμα που απασχολεί γονείς και εκπαιδευτικούς.
 Η Δυσλεξία παρότι ως μαθησιακή δυσκολία και κατ’ επέκταση ως προβληματική παράμετρος στην εν γένει συμπεριφορά του ατόμου είναι παρούσα εδώ και πολλά χρόνια στην καθημερινότητά μας μόλις πρόσφατα άρχισε να γίνεται ευρέως γνωστή και αποδεκτή ως «θείο δώρο».
 Χάρη σε εξελιγμένες επιστημονικές προσεγγίσεις και μεθόδους, όπως την διαδεδομένη στη χώρα μας «Μέθοδο Παυλίδη», η δυσλεξία, καθώς  και ανάλογης φύσης διαταραχές, αντιμετωπίζονται πλέον με αποτελεσματικότητα και επιτυχία.
 Σήμερα πλέον γονείς κι εκπαιδευτικοί, με τη βοήθεια των ειδικών, μπορούμε να συνεργαστούμε και να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να αναπτύξουν τις δεξιότητες τους και να αξιοποιήσουν την  ευφυΐα τους, η οποία σε πολλά δυσλεκτικά άτομα είναι υψηλή, χωρίς να αισθάνονται διαφορετικά ή ανεπαρκή. Θα ήθελα να σας διαβεβαιώσω ότι ο Δήμος μας είναι και θα παραμείνει αρωγός  κάθε αξιόπιστης προσέγγισης θεμάτων που αφορούν τους νέους μας και την εκπαίδευσή τους…».
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΥΣΛΕΞΙΑΣ
Ο καθηγητής, με ιδιαίτερα παραστατικό τρόπο, εξήγησε πώς οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί μπορούν να εντοπίσουν ότι ενδεχομένως ένα παιδί παρουσιάζει μαθησιακές δυσκολίες. Επίσης  παρουσίασε  το Τεστ Παυλίδη το οποίο καθιστά δυνατή την έγκυρη και αξιόπιστη  βιολογική πρόγνωση και διάγνωση της Δυσλεξίας και της Διάσπασης Προσοχής,  καθώς και τους τρόπους  αντιμετώπισης  των  δυσκολιών  αυτών με τη Μέθοδο Παυλίδη.
Ειδικότερα  ο κος καθηγητής σημείωσε μεταξύ άλλων : «…δυσλεξία είναι η ειδική μαθησιακή δυσκολία στην ανάγνωση και στον γραπτό λόγο. Η δυσλεξία  είναι  κυρίως κληρονομική. Κανείς γεννιέται δυσλεξικός, δεν γίνεται. Το περιβάλλον μπορεί να τον κάνει καλύτερο ή χειρότερο αλλά ποτέ δεν μπορεί να τον κάνει δυσλεξικό….».

Ως κύρια χαρακτηριστικά της δυσλεξίας σε ένα παιδί ο κος Παυλίδης ανέφερε τα εξής: Πολλά ορθογραφικά λάθη, επανάληψη λέξεων, συχνές παύσεις. Επίσης να προσπερνά λέξεις, να αφαιρείται και να ξεχνά τα πράγματα, τα μαθήματα, τις υποχρεώσεις του.
Γενικότερα όπως τόνισε ο καθηγητής η δυσλεξία είναι ένα έντονο κοινωνικό θέμα,  το οποίο εκτιμάται ότι αντιπροσωπεύει το 5% του πληθυσμού στην χώρα μας.

Δυστυχώς όμως, όπως προκύπτει από επίσημα στοιχεία, μόλις το 20% των δυσλεξικών παιδιών είναι διαγνωσμένα σήμερα ενώ το υπόλοιπο 80% παραμένει αδιάγνωστο, με αποτέλεσμα τα ιδιαίτερα, κατά τα άλλα, χαρισματικά αυτά παιδιά να αδικούνται πολλές φορές από γονείς και εκπαιδευτικούς καθότι θεωρούνται οκνηροί και κακοί μαθητές, με συνέπεια να επιβαρύνονται ψυχολογικά και να μην υποστηρίζονται κατάλληλα και έγκαιρα στην αντιμετώπιση των ιδιαίτερων μαθησιακών τους δυσκολιών.
Στην εκδήλωση παρέστησαν εκπρόσωπος της Ιεράς Μητροπόλεως Κίτρους και Κατερίνης, η Αντιπεριφερειάρχης Σοφία Μαυρίδου, εκπρόσωπος της βουλευτού Πιερίας Μαρίας Μίχου, ο πρώην Υφυπουργός Υγείας Γιώργος Κωνσταντόπουλος,  οι Αντιδήμαρχοι Καλλιόπη Μπατάλα – Τζουμέρκα, Γιώργος Ίτσιος, οι Δημοτικοί Σύμβουλοι Αλέξανδρος Γιουμίδης, Χαράλαμπος Καρατζόγλου, Παναγιώτης Μπερεδήμας, Χαράλαμπος Αθανασιάδης, Γιώργος Κυριακίδης, Σταύρος Ανανιάδης, Αντώνης Μάντζιος, εκπρόσωποι της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και όπως προαναφέρθηκε πλήθος κόσμου.
Στον επίλογο της μαραθώνιας(τέσσερις περίπου ώρες), όπως εξελίχθηκε εκδήλωσης δόθηκαν πιστοποιητικά παρακολούθησης στους εκπαιδευτικούς.

Δεν υπάρχουν σχόλια: